Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Digital
Zelfsturend leren : begeleiden van ervaringsgericht leren in organisaties
Authors: ---
ISBN: 9052613400 Year: 2000 Publisher: Schoonhoven Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kansen en bedreigingen voor organisaties dienen zich in een steeds hoger tempo aan. Een noodzakelijke voorwaarde om onder deze toenemende druk optimaal te blijven presteren is een andere inhoud geven aan leren. &#13;&#13;De methode van Zelfsturend leren sluit aan bij deze voorwaarden. Bij zelfsturend leren geven leidinggevenden en medewerkers zelf actief sturing aan het leerproces. Op basis van directe ervaring en betekenisverlening, formuleren en concretiseren zij persoonlijke en gemeenschappelijke leerdoelen. Zelfsturend leren is effectief en inspirerend omdat het direct ingaat op leervragen en ontwikkelbehoeften van werknemers van hoog tot laag in de organisatie. &#13;Het boek is een praktische gids voor iedere leidinggevende die zich wil verdiepen in de werking van een meer zelfstandige vorm van leren.&#13;&#13;


Book
Gewoon doen: over ontwikkeling van leraren en leerlingen in het basisonderwijs
Author:
Year: 2003 Publisher: Driebergen NIVOZ

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zelfgestuurd leren in het hoger onderwijs : Survivalkit voor de eerste maanden
Authors: ---
ISBN: 9044117270 9789044117271 Year: 2005 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zelfgestuurd leren in het hoger onderwijs - Survivalkit voor de eerste maanden wil studenten uit het eerste jaar van het hoger onderwijs ondersteunen bij het verwerven of verder ontwikkelen van de vaardigheden van zelfgestuurd leren. De survivalkit is opgebouwd uit vijf modules, waarin de kernprocessen uit de drie fasen van zelf gestuurd leren in logische volgorde aan bod komen. Elke module bestaat uit theorie en oefeningen. Het duurt ongeveer een uur om een module af te werken en het is de bedoeling dat een student de eerste vier modules gespreid over één semester (12 weken) doorloopt. De vijfde module gaat over zelfreflectie na de examens. De survivalkit is ontwikkeld voor zelfstandige verwerking door een individuele student, maar kan ook door studiebegeleiders gebruikt worden ter ondersteuning van individuele of groepsgewijze studiebegeleiding.


Book
Self-regulation in education
Author:
ISBN: 9781138689107 9781138689091 9781315537450 9781134983384 Year: 2018 Publisher: New York, N.Y. Routledge, Taylor and Francis Group

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Self-regulation in education is a familiar and important topic for all educators: professors, administrators, teachers, researchers, journalists, and scholars. As educational standards require that students take control of what and how they learn, self-regulation skills are essential to student success. Written by a leading expert on self-regulation and self-regulated learning, this book situates the topic within the broader context of educational psychology research and theory and brings it to a wider audience. WIth chapters on the fundamentals of self-regulation, explanations of its uses, and advice for best application, this concise volume is designed for any education course that includes self-regulation in the curriculum."--Back of book


Book
De gekantelde school : organisatie van zelfgestuurd onderwijs.
Author:
ISBN: 9001203388 Year: 1998 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De gekantelde school is een inspiratiebron met actuele voorbeelden uit de beroepspraktijk voor iedereen die zich bezighoudt met de vraag: Hoe kan een docentencorps van autonome professionals zichzelf omsmeden tot een groep onderwijsvernieuwers, die gemotiveerd samenwerken in multidisciplinaire zelfsturende taakteams. Delhoofen beschrijft ervaringen van opleidingen met zelfgestuurd onderwijs en gaat tevens in op drastische veranderingen en de eisen die vanuit de omgeving gesteld worden met betrekking tot onder andere de 'nieuwe' werkvormen, de rolverandering van de docent en de organisatie van het onderwijsproces en de besturing daarvan. Op al deze fronten is door de implementatie van zelfgestuurd onderwijs sprake van een dusdanige wijziging dat met recht gesproken kan worden van een kanteling in plaats van een verschuiving.


Book
Zelfsturend leren : begeleiden van ervaringsgericht leren in organisaties
Authors: ---
ISBN: 9052613400 Year: 2003 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kansen en bedreigingen voor organisaties dienen zich in een steeds hoger tempo aan. Een noodzakelijke voorwaarde om onder deze toenemende druk optimaal te blijven presteren is een andere inhoud geven aan leren.De methode van Zelfsturend leren sluit aan bij deze voorwaarden. Bij zelfsturend leren geven leidinggevenden en medewerkers zelf actief sturing aan het leerproces. Op basis van directe ervaring en betekenisverlening, formuleren en concretiseren zij persoonlijke en gemeenschappelijke leerdoelen. Zelfsturend leren is effectief en inspirerend omdat het direct ingaat op leervragen en ontwikkelbehoeften van werknemers van hoog tot laag in de organisatie. (Bron: covertekst)


Book
De student centraal : handboek zelfgestuurd onderwijs.
Author:
ISBN: 9001203396 Year: 1996 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bedoeld voor docenten, studenten, stagecoördinatoren, opleidingsfunctionarissen, leden van beroepenveldcommissies en voor al diegenen die naar nieuwe wegen zoeken om de gemotiveerde studenten van vandaag op een dynamische toekomst voor te bereiden.

Keywords

Differentiatie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Probleemgestuurd leren. --- Hoger onderwijs. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- zelfstudie --- pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs --- Didactics of higher education --- zelfgestuurd onderwijs --- higher education --- Didactic strategies --- didactiek --- Differentiatie ; hoger onderwijs --- Hoger onderwijs ; didactiek --- zelfsturend leren --- hoger onderwijs --- 378.147.2 --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- 371.395 --- 454.21 --- 489.4 --- Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd onderwijs --- Projectonderwijs --- Zelfstandig leren --- Zelfstudie --- hoger onderwijs : zelfstandig werken (ler) --- Stage --- onderwijs, holt --- onderwijs, organisatie --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- onderwijzend personeel --- school- en onderwijsproblematiek --- studentenproblematiek --- 489.59 --- Studentgericht onderwijs --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Pedagogie --- Studenten --- Zelfstudie: hoger onderwijs --- differentiatie: hoger onderwijs --- 378.147.2 Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- 371.3 --- 371.21 --- 378 --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Onderwijs --- Studiemethoden --- Onderwijsvernieuwing --- Projectwerking --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- Studiemethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Didactiek van het open leercentrum : begeleid zelfstandig leren implementeren
Authors: ---
ISBN: 9789030189312 9789030190028 9030189312 9030190027 Year: 2006 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel 1 : Welkom in het open leercentrum : een kennismaking Deel 2 : Aan de slag met open leren : voorbeelden van goede praktijk Deel 3 : Architectuur van open leren Deel 4 : De klas, de school en het beleid

Keywords

Didactiek. --- Openleercentra. --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- schoolbeleid --- zelfgestuurd onderwijs --- #PBIB:+SLO 220.92 --- 371.31 --- begeleid zelfstandig leren --- open-leermateriaal --- 454.2 --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- open leercentra --- 371.212 --- 371.3 --- 454.21 --- 454.23 --- 484 --- Begeleid zelfstandig leren --- Contractwerk --- Hoekenwerk --- Lager onderwijs --- Leeromgeving --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Lerarenopleiding --- Open leercentra --- Secundair onderwijs --- leercentrum --- leeromgeving --- lerarenopleidingen --- onderwijsleermiddelen --- onderwijsorganisatie --- onderwijsvernieuwing --- openleercentrum --- secundair onderwijs --- Basisonderwijs --- Open school --- Studiebegeleiding --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- 484.21 --- open leercentrum --- zelfstandig leren (ler) --- Leerprocessen --- Open leercentrum --- basisonderwijs --- leerkrachtenopleiding --- leerlingenbegeleiding --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Didactische werkvormen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Didactische principes --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- ICT --- Hoger onderwijs --- 454 --- 458.2 --- zelfstandig leren --- Didactic strategies. --- didactische werkvormen. --- schoolbeleid. --- zelfgestuurd onderwijs. --- #gsdbP --- Open leercentum --- Didactische werkvorm


Book
Probleemgestuurd onderwijs : praktijk en theorie
Authors: ---
ISBN: 900159882X Year: 1998 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Projectonderwijs : sturen en begeleiden van leren en werken
Authors: --- ---
ISBN: 9033449145 9789033449147 Year: 2002 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Projectonderwijs is een vaste waarde in het hoger en het universitair onderwijs, zowel om zelfsturend teamwerk te leren toepassen in de praktijk, als om probleemoplossend te leren werken. Begeleiders van studenten moeten bij projectonderwijs echter over andere vaardigheden beschikken dan bij doceerwerkvormen. Dit handboek combineert een theoretisch kader voor projectonderwijs en voor het leren en werken in groep, met een praktisch pakket van taken en vaardigheden die in projectonderwijs aan bod komen. De structuur van dit praktisch pakket is tweeledig. Enerzijds worden de verschillende aspecten chronologisch behandeld: het voorbereiden, oriënteren en plannen; de taken en vaardigheden tijdens het projectwerk; de eindevaluatie en het afronden van een project. Anderzijds maken de auteurs onderscheid tussen taak- en groepsaspecten. Zo vallen kennismaken, communiceren, feedback geven en ontvangen onder het groepsgerichte, terwijl doelstellingen bepalen, taken verdelen, afspraken maken, plannen en evalueren bij de taakgerichte aspecten behoren. Elk aspect wordt kort theoretisch toegelicht en de relevantie voor projectonderwijs wordt aangegeven. Daarnaast reiken de auteurs instrumenten, oefeningen en checklists aan die kunnen helpen om de verschillende aspecten voor projecten in het projectonderwijs op een goede manier te laten verlopen.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by